Hoelahoep Fitness: Verbrand tot wel 900 calorieën p/u

Touwtjespringen, hardlopen, taekwondo, traplopen en skeeleren zijn de top 5 activiteiten waarbij je de meeste calorieën per uur verbrand (meer dan 600 als je 73 kilo weegt).

Begin hier je hoelahoep journey met confidence

300

Wandelen

550

Zwemmen

600

Joggen

700

Fietsen

900

Hoelahoep

Leer de juiste hoepel techniek!

Op zoek naar een nieuwe uitdaging

 

Hoe maak je de juiste beweging?

Hoelahoep tips

 

 

Veel mensen denken dat je losse heupen moet hebben om te kunnen hoelahoepen. Dit is niet zo! De juiste hoelahoep beweging is achteren naar voren, vanuit je buikspieren. Beweeg met je core mee met de beweging van de fitnesshoelahoep en blijf deze aansturen met je navel. Het helpt vaak ook om je benen goed uit elkaar te houden wanneer je de oefening doet.

 
parallax background

Hoelahoep: Leer de basics

Daag jezelf uit

De voordelen van hoelahoepen op een rij


Met fitness hoelahoepen worden de rompspieren versterkt. Deze rompspieren bestaan uit diverse spiergroepen zoals de buikspieren, onderrug, bekken en bilspieren.

De romp (core of torso) is het middelpunt van je lichaam en draagt bij aan:

Het beschermen van de wervelkolom (ruggengraat) tegen overbelasting Het verbinden en overdragen van kracht naar het onderlichaam en bovenlichaam en vice versa Het voorkomen van blessures en pijnklachten in de rug, hamstrings, knieën en enkels Een verbeterde sportprestatie Het beschermen van het centraal zenuwstelsel en de interne organen Een sterke en zelfverzekerde houding

Concluderend, een goede rompstabiliteit is nodig als krachtbron voor het leveren van fysieke prestaties en belangrijk om het lichaam in balans te houden. Het zorgt voor meer stabiliteit, kracht, balans én behendigheid zodat alledaagse activiteiten efficiënt uitgevoerd kunnen worden.

Naast de rompspieren, worden ook de hamstrings, quadriceps en kuitspieren geactiveerd. Daarnaast is het ook mogelijk om hoelahoep oefeningen te doen met je armen! Hiermee train je nog meer het bovenlichaam zoals de schouders, biceps, triceps en voorarmen. Dit maakt een hoelahoep workout een total-body burner!
Hoelahoepen draagt bij aan het verbeteren van de coördinatie en balans, vooral wanneer dit gecombineerd wordt met arm oefeningen. Dit verbetert de coördinatie doordat verschillende lichaamsdelen moeten communiceren om één beweging te voltooien.
Fitness hoelahoepen verbetert de cardiovasculaire conditie. Dit betekent dat het je hart en longen aan het werk zet waardoor de zuurstoftoevoer door je lichaam verbetert. Dit kan het risico verlagen op hartaandoeningen en diabetes; het cholesterolgehalte en hersenfunctie verbeteren; en zelfs stress verminderen. Uit een studie van de American Council on Exercise (ACE) is gebleken dat de gemiddelde hartslag van de deelnemers tijdens een hoelahoepsessie van een half uur 151 slagen per minuut was, vergelijkbaar met bootcamplessen, step-aerobics en cardio-kickboksen.
Fitness hoelahoepen is een uitdagende cardio-workout voor mensen die geen fan zijn van hardlopen of fietsen. Door de rotatie van de hoepel worden de rompspieren versterkt; de hartslag verhoogd; calorieën worden verbrand en vetverbranding wordt zo gestimuleerd. Het resultaat is een strakkere taille!
Fitness hoelahoepen is de perfecte homeworkout waarbij je meerdere spiergroepen traint én je hersenen aan het werk zet (om nieuwe trucs aan te leren). Het is een zeer effectieve cardio workout om kracht en mobiliteit op te bouwen én snel calorieën te verbranden.
Het is ons doel om jou te empoweren om tijd voor jezelf vrij te maken. Ook al is het 10 minuten, doe dan vooral wat je leuk vindt! Wij hopen je te inspireren om beweging in welke vorm dan ook, op te nemen in je dagelijkse routine.
Low-impact Fitness hoelahoepen is een perfect low-impact alternatief voor hardlopen of touwtjespringen. Met low-impact wordt bedoeld dat de activiteit minder belastend werkt op de knie- en heupgewrichten. Het is daarom een low-impact workout voor jong én oud.
Wij streven ernaar om de fitness hoelahoep workout zo leuk mogelijk in te richten. Iedereen kan het met de juiste techniek! Fitness hoelahoepen kan buiten gedaan worden, maar ook binnen met je favoriete muziek op. Besteed quality time met de familie of buren door samen te hoelahoepen. Door plezier te hebben tijdens een workout is het makkelijker om vol te houden.